środa, 13 września 2017

#5 Dzień w Dortmundzie

Dortmund
Mama jest dla mnie osobą najbliższą memu sercu. Dlatego, gdy na początku roku poinformowała mnie, że wyprowadza się za granicę załamałam się. Nie mogłam sobie wyobrazić jak to będzie nie mieć jej przy sobie, kiedy tak naprawdę przez osiemnaście lat była tutaj, dla mnie. Kiedy się wyprowadziła moje życie podzieliło się na czas, w którym polecę się z nią zobaczyć i na czas, w którym czekam, by do niej polecieć. I mimo, że brzmi to tak jakbym poza tym życia nie miała, to mam. Spotykam się ze znajomymi, chodzę na imprezy, uczę się - to co każdy w moim wieku. Po prostu jest mi trudniej, a zrozumie to tylko osoba, której rodzic też jest tak daleko. I żadne "wyobrażam sobie" nie jest w stanie tak naprawdę tego poczuć. 

Odbiegłam trochę od tematu - samolot z Gdańska miałam o 8:10, ale na lotnisku byłam już koło 6 (zanudziłam się koszmarnie). W Dortmundzie wylądowałam trochę przed 10. Mama z moim rodzeństwem i ojczymem czekali na mnie przed samym wejściem z karteczkami "Willkommen" itp. 


Kilka dni później pojechaliśmy obejrzeć... tak naprawdę nie wiem co. Wydaje mi się, że to było coś pałacopodobnego w Nordkirchen. Zapamiętałam tylko, że wybudowano to dla jakiegoś ważnego biskupa. Podobało mi się to, że było naprawdę dużo zieleni i wszystko było starannie dopracowane.


Gdy doszliśmy do tyłów nazwijmy to sobie pałacu, akurat odbywały się dwa śluby. Wszystko było tak urocze i romantyczne, że nawet mi (osoby, która rzeczy romantycznych nie lubi) się podobało. Szkoda tylko, że pogoda im zbytnio nie dopisała.


Kilka dni później wybrałam się z mamą na spacer po Dortmundzie i... zakochałam się. Pewnie jeszcze nie wiecie, ale jestem fanką książek i gdy zobaczyłam tą dwupiętrową księgarnie wpadłam po uszy. Oczywiście nie umiem niemieckiego, więc dorwałam książkę Ellen DeGeneres "Seriously... I'm Kidding" po angielsku.


Najbardziej w Dortmundzie podoba mi się to, że jest taki nowoczesny i to, że jest tam tyle ludzi! To naprawdę piękne. Niestety byłam o takiej porze, że na zdjęciach nie widać tych tłumów, ale musicie mi uwierzyć na słowo.


Gdy zrobiłyśmy się głodne zaszłyśmy do naprawdę klimatycznej restauracji. W drodze powrotnej do domu obowiązkowo wstąpiłyśmy po maseczki firmy LUSH (będzie post). 
A teraz siedzę w Polsce i tęsknie. I tak, to prawda. Tęsknota jest ogromna, niewyobrażalna. Ale za miesiąc znowu ją zobaczę! 😊💗


Na następny cel obieram Londyn, mam nadzieję, że się uda.
A Wy gdzie chcielibyście pojechać?

67 komentarzy:

  1. amazing photos, love it!

    http://thestoryofagothic.blogspot.rs/2017/09/who-says-that-plus-size-girls-cant-wear.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, że Ci się podobało :) ja marze o Hiszpanii :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonale Cię rozumiem. Życie z rodzicem na odległość to naprawdę bardzo ciężka sprawa, człowiekowi zdecydowanie jest trudniej, ale to pozwala się usamodzielnić. Bardzo fajna fotorelacja :) Pozdrawiam i dziękuję bardzo za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawe miejsce, na pewno jest na mojej liście must see^^ lubię niemieckie miasta, są bardzo ładne i estetyczne
    co powiesz na wzajemną obs? daj znać, buziole:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne jest to jak opowiadałaś o swojej mamie. Również nie wyobrażam sobie, żeby nagle moja mama po 18 latach wyprowadziła się i to w dodatku za granicę. Tęsknota jest piękna, naprawdę i nie powinniśmy się tego wstydzić.
    Rzeczywiście Dortmund jest niesamowicie nowoczesny (tzn tak wnioskuje ze zdjęć oraz opisów). Bardzo podobają mi się zdjęcia! :)
    Szkoda, że parom młodym nie dopisywała pogoda, ale autka pierwsza klasa! :D
    To dobrze, że za niedługo znowu się spotkasz z mamą :)
    Obyś mogła teraz wybrać się do Londynu. Ja byłam w te wakacje. Kolejne marzenie z listy odhaczone ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. piekne miasto, bylam ze dwa razy!
    http://czynnikipierwsze.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie byłam w Dortmundzie, ale Twoje zdjęcia zachęcają by kiedyś odwiedzić to miasto. ;) Dwupiętrowa księgarnia też zrobiłaby na mnie wrażenie, nawet jeśli praktycznie nie znam niemieckiego, to widok tylu książek robi swoje.
    A ja chciałabym odwiedzić Paryż, posłuchać jak ludzie na co dzień rozmawiają w tym pięknym francuskim języku. Ale Londyn też jest na mojej liście. ;)
    Pozdrawiam!
    unambitious33.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że masz możliwość jechania w takie miejsca. Moim marzeniem jest USA. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Jejuu, kocham post z wyjazdów <3 Dortmund jest piękny..

    https://tumblrgirlsxoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny post i super blog <3 obserwuję i zostaję na dłużej <3
    Zapraszam do mnie :) http://mysterious-natalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie nie dawno byłam w Niemczech, ale niestety nie w Dortmundzie, tylko w Bielefeld.

    http://krucz-kruczis.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie byłam w Niemczech ;)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    http://veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku byłam tam, jest wspaniale! *.*
    Chętnie wybrałabym się do Londynu :D
    http://aniaszumlas.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne zdjęcia byłam w Niemczech fajny kraj, bardzo mili ludzie. Co powiesz na wzajemną obserwację https://klaudiaonelive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie, że masz tak intymną relację ze swoją mamą. To bardzo ważne!
    Kocham Niemcy, kocham Niemców, ich organizację i motoryzację :) BeeMWe forever :P

    Pozdrawiam, Monika z bloga http://by-monique.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, ze Twoja mama wyjechała, szczególnie, że jesteście ze sobą tak mocno emocjonalnie związane. Ale widzę że miło spędziłaś czas, to dobrze :)


    Mój blog - HELLO-WONDERFUL



    instagram

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepięknie :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2017/09/zakiet-w-cekiny.html

    OdpowiedzUsuń
  18. cool pictures.

    anyway, I like your blog, wanna follow each other? please let me know. thanks :)

    IT’S A GIRL THING
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  19. To w sumie kochane, że mimo odległości mama jest dla Ciebie tak bardzo ważna, że dzielisz czas w ten sposób. Obserwując niektóre rodziny zauważyłam, że w pewnym wieku rodzice idą w odstawkę i pojawiają się albo gdy coś się dzieje, albo gdy są do czegoś potrzebni - przykre. Super, że miałaś okazję zwiedzić Dortmund. Też chciałabym się tam wybrać, ale w sumie moja lista miejsc do odwiedzenia chyba nie ma końca! Najchętniej zwiedziłabym cały świat :)

    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja najchętniej zwiedziłabym cały świat :D
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie tam :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. To cudowne, że masz taką dobrą i bliską relację z mamą. Ja nigdy nie byłam w Dortmundzie, ale z twoich zdjęć wydaje się być bardzo ładnym miastem. Mam nadzieję, że uda ci się polecieć do Londynu!
    by-koni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Naprawdę ciekawe miejsce. Kurczę... Chyba czuje twój lekki ból i żal z wyjazdu twojej mamy. Mimo że przez rok widzę się raz na miesiąc (co niby jest ''często'') to jednak bardzo tęsknie za zwykłym codziennym uśmiechem i po prostu obecnością. Ale musimy być dzielni :)

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam podróżować, zazdroszczę wyjazdu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. piekne zdjecia, bardzo klimatyczne miejsce :):)pozdrawiam!
    tysiatestuje.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  26. Śliczne miejsce, szkoda, że twoja mama się wyprowadziła..
    Pozdrawiam i zapraszam na:
    darkmysteriousbunny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Zazdroszczę takiego wylotu.
    Dawno już w sumie nie latałam samolotem. ;)
    Podobają mnie się takie fotorelacje.
    Pozdrawiam♥

    http://kammage12.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne zdjęcia :) Sama chętnie wybrałabym się w to miejsce :)

    http://profashionworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Szkoda, że jesteście z mamą oddzielone, ale z drugiej strony miło słyszeć, że w dzisiejszych czasach między matką a córką potrafi istnieć tak silna więź :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja do Niemiec pojechałabym głównie po to żeby odwiedzić Primark :D Może kiedyś się wybiorę :)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja wyjechałam z Polski, z domu rodzinnego zostawiając naprawdę liczną rodzinę i .. tęsknie, jak każdy. Ale z biegiem czasu zrozumialam, że dobrze zrobiłam. To już nie chodzi o rodzinę, ale o życie w kraju. Z tego co rozumiem mama wyjechała z rodzeństwem do swojego faceta, a Ty zostałaś?
    Piękne miejsce, chętnie je zwiedzę ♥ Obserwuje!

    OdpowiedzUsuń
  32. Prześliczne miasto, ja sama kocham nowoczesność, więc to miasto - z tego co widzę po zdjęciach - jest jak znalazł! Na pewno bym się tam odnalazła:)


    http://uglyographyy.blogspot.com/2017/10/53-first-blogs-birthday.html ZAPRASZAM DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE - CZAS DO 21:00!
    Nagrody o wartości 120 zł!

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo inspirujące zdjęcia ♥ Zostanę tutaj z Tobą na dłużej.
    Obserwuje ♥
    Jeżeli będziesz miała chwilkę to zapraszam do siebie.
    https://recenzjella.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. Great post ……………..keep posting!!
    New Year gift ideas

    OdpowiedzUsuń
  35. Fantastic ! Wonderful post daring, so nice,original and interesting! Love it
    New post is on my blog.
    samsung mobile cover

    OdpowiedzUsuń
  36. Such an Amazing Post. thanku for sharing this wonderfull post with us....keep posting dear
    Assemble your keys with diverse varieties of classy keychains

    OdpowiedzUsuń
  37. Amaizing post, I followed you, can you follow me back ?
    Samsung Galaxy J7 Max Back Cover

    OdpowiedzUsuń
  38. Wonderful post dear, I really like it!
    read our post for mobile cover
    Oppo Mobile Cover

    OdpowiedzUsuń
  39. Stunning post!!! Thanks a lot for sharing this post.
    Visit us: Promotional Caps Manufacturers

    OdpowiedzUsuń
  40. Thanks for sharing this great post.
    Visit us: Kabir Creation Blog

    OdpowiedzUsuń
  41. wooo, przepięknie to wygląda :3333
    jejku, naprawdę zauroczyły mnie te widoki
    choć za tłumami nie przepadam to jednak ta księgarnia dwupiętrowa brzmi super :3
    pozdrawiam i zapraszam na nowy blog
    nasurka.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń